در این بخش به بررسی مدیاکانورتر PBN مدل BMC-1002-SC می پردازیم.

مبدل فیبر نوری یا مدیا کانورتر چیست؟

مدیا کانورتر یا همان مبدل فیبر نوری یکی از پر کاربردترین سخت افزار های حوزه شبکه است که به طور گسترده در شبکه های بی سیم جهت انتقال اطلاعات و یا خدمات دسترسی به اینترنت، مورد استفاده قرار میگیرد.

به زبان ساده تر، مدیاکانورتر مبدلی است که سیگنال های الکتریکی را به سیگنال های نوری و برعکس تبدیل می کند. به نوعی دستگاهی است که شبکه مسی و فیبر نوری را به یکدیگر تبدیل می­ کند؛ یعنی سیگنال­ ها را از کابل­ های مسی دریافت کرده و آن ها را به سیگنال ­های نوری تبدیل می ­کند و از طریق کابل متصل ارسال می کند و  در مقصد سیگنال های نوری را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و دوباره به کابل مسی بر می­ گرداند.

اگر مسافت میان دو دستگاه بیشتر از مسافت انتقال کابل‌کشی مسی باشد، داشتن اتصال فیبر نوری الزامی می باشد. مدیا کانورتر فیبر نوری در شبکه‌های کلان شهری مورد استفاده قرار می گیرد و به انتقال داده‌ها به مشتریان و مراکز می‌پردازد.

این اتصالات از نوع سیم مسی به فیبر یا فیبر به فیبر هستند. استفاده از این دستگاه‌ها یک راه حل انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای بسط مسافت انتقال با استفاده از زیرساخت‌های کابل کشی موجود محسوب می‌شود.

همچنین مدیا کانورتر تبدیل فیبر به فیبر را نیز از فیبر مالتی مود به فیبر سینگل مود امکان‌پذیر می‌کند.

مدیا کانورتر ادغام بدون عیب فیبر و مس و اشکال مختلف فیبر را در شبکه‌های LAN فراهم می‌کند.

مدیاکانورتر PBN مدل BMC-1002-SC

مدیاکانورتور PBN با رعایت استاندارد IEEE802.3 امکان اتصال دستگاه های فست اترنت (FAST ETHERNET) و گیگابیت اترنت (GIGABIT ETHERNET) با کاربردهای متفاوت را فراهم می کند. مدیاکانورتر PBN مدل BMC-1002-SC دارای یک پورت فیبر نوری SC DX و یک پورت شبکه با کانکتور RJ45 با سرعت 1000Mbps می باشد. همچنین دارای طول موج 1310nm با فاصله انتقال داده 40کیلومتر می باشد و ولتاژ ورودی برق  5V می باشد.

 

مدیاکانورتر PBN مدل BMC-1002-SC

 

 

 

بازگشت